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GAL WEINSTEIN

Born in 1970 in Ramat Gan, Israel. Lives and works in Tel Aviv, Israel.

Nahalal (Partly Cloudy), 2011

The installation Nahalal revisits the history of the first "moshav ovdim", an agricultural cooperative colony founded in 1921 north of the Jezreel Valley in Israel. It consists of industrial carpet fragments assembled into a large mimetic puzzle, where two solitary clouds, usually used as icons of weather forecasts to indicate "partly cloudy" days, take on a metaphorical meaning, in reference to an emotional state. With its distinctive circular shape, Nahalal refers to an image engraved in the collective Israeli memory. The installation transposes rural landscapes into the museum space, emblems of the miracle of the culture of a sterile land, symbol of agricultural work as the foundation of national feeling.


Selected biography

2017: 57th Israeli Pavilion, Venice Biennial, Italy

 

2015: Agro-Art, Contemporary Agriculture in Israeli Art, Petach Tikvah Museum of Art, Petach Tikva, Israel;

 

2014: Solar, Riccardo Crespi Gallery, Milan, Italy;

 

2013: Everywhere But Now, The 4th Thessaloniki Biennale of Contemporary Art, Thessaloniki, Greece - WYSIWYG, Tel Aviv Museum of Art, Tel Aviv, Israel - Israel Now – Reinventing the Future, MACRO, Rome, Italy;

 

2012: The Mediterranean Approach, SESC Pinheiros, Sao Paulo, Brazil et Contemporary Art Museum, Marseille, France - Spring 2012, The Middle East Center for the Arts (MECA), New Jersey, USA;

 

2011: Beyond Frontiers, the 8th Mercosul Biennial, Porte Allegre, Brazil - The Mediterranean Approach, 54th Venice Biennale, Palazzo Zenobio, Venice, Italy.

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Né en 1970 à Ramat Gan, Israël. Vit et travaille à Tel Aviv, Israël.

Nahalal (Partly Cloudy), 2011

L’installation Nahalal, revient sur l’histoire du « moshav ovdim », colonie coopérative agricole, fondée en 1921 au nord de la vallée de Jezreel, en Israël. Elle se compose de morceaux de moquette industrielle assemblés en un large puzzle mimétique, où, deux nuages solitaires, utilisés habituellement comme icônes des prévisions météorologiques pour indiquer les journées "en partie nuageuses", prennent un sens métaphorique, se référant à un état émotionnel. Avec sa forme circulaire qui le rend si distinctif, Nahalal se rapporte à une image gravée dans la mémoire collective israélienne. L’installation transpose dans l’espace muséal des paysages ruraux, emblèmes du miracle de la culture d’une terre stérile, symbole du travail agricole comme fondement du sentiment national.

Biographie sélective

2017: Pavillon israélien, 57ème Biennale de Venise, Italie;

 

2015: Agro-Art, Agriculture contemporaine dans l’art israélien, Petach Tikvah Musée d'Art, Petach Tikva, Israël;

2014: Solar, Galerie Riccardo Crespi, Milan, Italie;

2013: Everywhere But Now, 4ème Biennale d'art contemporain de Thessalonique, Thessalonique, Grèce ; WYSIWYG, Musée d'Art de Tel Aviv, Tel Aviv, Israël ; Israel Now – Reinventing the Future, MACRO, Rome, Italie;

 

2012: The Mediterranean Approach, SESC Pinheiros, São Paulo, Brésil et Musée d'Art Contemporain, Marseille, France ; Spring 2012, Le Centre Moyen-Orient pour les Arts (MECA), New Jersey, États-Unis;

 

2011: Beyond Frontiers, 8ème Biennale du Mercosur, Porte Allegre, Brésil ; The Mediterranean Approach, 54e Biennale de Venise, Palazzo Zenobio, Venise, Italie.

Nahalal (Partly Cloudy), 2011

MDF, carpets, acrylan, plexiglas diameter: 395 cm, height: 35 cm installation view at 54th Biennale di Venezia, Palazzo Zenobio, Venice, Italy Courtesy of the artist and Riccardo Crespi Gallery, Milan

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Nahalal (Partly Cloudy), 2011

MDF, tapis, acrylique, plexiglas diamètre: 395 cm hauteur: 35 cm vue de l’installation à la 54ème Biennale de Venise, Palazzo Zenobio, Venise, Italie Courtesy de l'artiste et Galerie Riccardo Crespi, Milan

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