STEFANO BOCCALINI
Born in 1963 in Milan, Italy, where he lives and works.
PublicPrivate, 2017
The choice of materials for the construction of PublicPrivate has been crucial. The artist looked for two different materials, aesthetically as similar as possible, but with different technical features. This lead the choice of iron and steel. Simply polished they appear similar, but when exposed to atmospheric elements, or in contact with water, they react in different ways. Iron, over time, easily rusts and deteriorates, while the steel retains its original sheen. The word “Public” is made of steel, the word “Private” of iron – the reference is obvious: water. Over time, the work will evolve and will highlight more precisely a fundamental concept: that water is a public good.
Selected biography
2016: Gangcity, 15th Venice Architecture Biennale, Italy; The collection of the Rotary Club Prize Milan Brera, Lampertico Gallery, Milan, Italy;
2015: PubblicaPrivata, aperto_ art on the border, Temù, Italy;
2014: Parole, Studio Dabbeni, Lugano, Switzerland; Food, Musée MuCEM, Marseille, France;
2012: Anno del Drago, Centre for Contemporary Art L. Pecci, Prato, Italy; Cartabianca Milano, Museum of Villa Croce, Genoa, Italy;
2010: Melting Pot 3.0, Hangar Bicocca, Milan, Italy;
2009: We Do It, Kunstraum Lakeside, Klagenfurt, Austria;
2008: Economia Politica/Geografie Umane, Studio Dabbeni, Lugano, Switzerland; 15th Quadrennial of Art in Rome, Palazzo delle Esposizioni, Rome, Italy.
____________________
Né en 1963 à Milan, Italie, où il vit et travaille.
PublicPrivate, 2016
Le choix des matériaux pour la construction de PublicPrivate a été crucial. L'artiste a cherché deux matériaux les plus égaux possibles d’un point de vue esthétique, mais comportant des caractéristiques techniques différentes. Le choix est tombé sur le fer et l’acier ; simplement polis ils semblent similaires, mais quand ils sont exposés aux agents atmosphériques, ou au contact de l'eau, ils réagissent d'une manière différente : le fer, au fil du temps, a tendance à rouiller et se détériorer, alors que l'acier conserve son éclat d'origine. Le mot « Public » a été réalisé en acier, le mot «Private» en fer - la référence est claire : l'eau. Avec le temps, l’œuvre évoluera et mettra en évidence de plus en plus précisément un concept fondamental : l'eau comme bien public.
Selected biography
2016: Gangcity, 15e Biennale d'architecture de Venise, Italie ; La collection du Prix Rotary Club Milan Brera, Lampertico Gallery, Milan, Italie;
2015: PubblicaPrivata, aperto_ art on the border, Temù, Italie;
2014: Parole, Studio Dabbeni, Lugano, Suisse ; Food, Musée MuCEM, Marseille, France;
2012: Anno del Drago, Centre d'art contemporain L. Pecci, Prato, Italie ; Cartabianca Milano, Musée de Villa Croce, Gênes, Italie;
2010: Melting Pot 3.0, HangarBicocca, Milan, Italie;
2009: We Do It, Kunstraum Lakeside, Klagenfurt, Autriche;
2008: Economia Politica/Geografie Umane, Studio Dabbeni, Lugano, Suisse ; 15e Quadriennale d'art, Rome, Palais des Expositions, Rome, Italie.
PubblicaPrivata, 2015
steel, iron
670 x 100 x 20 cm
view of the permanent work conceived to aperto_ art on the border in 2015, Temù, Italy
Courtesy cultural district of Valle Camonica, Italy Photo credit: Stefano Serretta
in the framework of AQUA
PublicPrivate, 2017
public: steel, 1 x 2,365 x 0,25 m
private: iron, 1 x 2,943 x 0,25 m
Courtesy of the artist
____________________
PubblicaPrivata, 2015
acier, fer
670 x 100 x 20 cm
vue de l’œuvre permanente réalisée pour aperto_ art on the border en 2015, Temù, Italie
Courtesy district culturel de Valle Camonica, Italie Crédit photogrphique: Stefano Serretta
dans le cadre de AQUA
PublicPrivate, 2017
public : acier, 1 x 2,365 x 0,25 m
private : fer, 1 x 2,943 x 0,25 m
Courtesy de l’artiste